Selamat Datang!

A warm welcome to the family blog of Hj Awg Omar and Hjh Aminah.

This is a place to capture all the memorable family moments to be shared with all the family members, wherever they are.

It is also a place to reminisce the good ole days :-)

All members of the family are welcome to contribute stories and pictures to this blog (just leave your email on the tagboard).


Menyarung cincin, menyantun kasih


Hati ibu mana yang tidak menyentak, jantung ibu mana yang tidak berdegup. Dihadapannya tercegat seorang gadis genit dan ayu. Sebentar lagi, akan rasmilah gadis tersebut menjadi tunangan anak lelaki kesayangannya. Saat saat sebegini memang amat mendebarkan. Perasaan gembira dan sayu berbaur dan bergelojak dalam benak fikirannya. Gembira kerana bakal mendapatkan seorang anak menantu gadis yang jelita dan menawan. Sayu kerana melepaskan anak yang bakal berdikari membina rumahtangganya sendiri.

Dengan penuh redha dan pasrah, beliau menghampiri gadis bakal menantunya dan dengan penuh tertib dan takzim, beliau menyarungkan cincin tanda pertunangan ke jari manis gadis tersebut. Maka rasmilah sudah gadis idaman anak lelaki beliau itu menjadi tunangannya. Dan mereka pun berpelukan mesra, mensyukuri peristiwa yang penuh bermakna.

No comments:

Happening dates