Selamat Datang!

A warm welcome to the family blog of Hj Awg Omar and Hjh Aminah.

This is a place to capture all the memorable family moments to be shared with all the family members, wherever they are.

It is also a place to reminisce the good ole days :-)

All members of the family are welcome to contribute stories and pictures to this blog (just leave your email on the tagboard).


Jamuan Makan Malam di Lorong Keramat 3

Hari Rabu, 25 Mac, 2009, giliran Uwa Laki (Hj Noorkaseh), Kaka Incan (Hjh Noorehsan), Hjh Amoy dan seorang teman wanita mereka pula tiba di Kuala Lumpur dari Brunei. Mereka juga menginap di Apartment Taman Melati - nah full house tah apartment Hajah Noorhira mulai malam ani!!

Sepanjang hari tersebut, Puda berserta Angah, Bu Amit, Pak Poh dan Hamdi berjalan-jalan membeli-belah di Pusat Beli Belah Sungei Wang/Bintang Plaza di jalan Bukit Bintang. Angah dan Hamdi sempat menempah kaca mata di salah sebuah kedai 'Optical' di gedung tersebut dan puas juga mencarikan pakaian baju dan seluar untuk si Unagiboy Hamdi. Memang susah mencari sesuatu yang saiznya berpadanan dengan ukuran badan si gemuk gedempol ani!!!!! Kami juga sempat singgah sebentar di Gedung Lot 10 di mana terdapat kaunter yang menjual bahan-bahan makanan Sushi, makanan kegemaran Unagiboy. Apalagi, Hamdi tidak lepas peluang meraum makanan kegemarannya!!!!

Menjelang petang, kami menaiki monorail dari Bukit Bintang ke sebuah stesen yang Puda pun sudah lupa namanya  dan dari sana kami berpindah menaiki LRT untuk meneruskan perjalanan pulang ke Stesen Taman Melati.

Pada sebelah malamnya, kami pun berangkat menuju ke Lorong Keramat 3, ke rumah kediaman Dr Shahdan Shahid dan keluarga bagi memenuhi hajat beliau menjemput kami untuk makan malam.  Riuh rendah lah rumah Dr Shahdan malam itu dipenuhi dengan ahli keluarga Hajah Aminah, ahli keluarga Haji Noorkaseh, dan ahli keluarga Haji Mazanan. Kebetulan Dk Reda Pg Dato Paduka Hj Ismail berserta Junior juga berada di situ pada malam yang berkenaan.














Setelah puas menjamu selera dengan hidangan lauk pauk masakan Dr Dayang, si Junior pula menghidangkan empat jenis durian dari negeri Pahang buat habuan anak-anak muda yang inda pernah merasa kenyang ani (Lihat tah usulnya Dang Hajah Amoy atu - sampai menjilat jari bah makan durian atu!!!!!! Boleh jua sudah melawan Kaka Anih tu!) 








Salam hormat dari













-Puda-

No comments:

Happening dates