Selamat Datang!

A warm welcome to the family blog of Hj Awg Omar and Hjh Aminah.

This is a place to capture all the memorable family moments to be shared with all the family members, wherever they are.

It is also a place to reminisce the good ole days :-)

All members of the family are welcome to contribute stories and pictures to this blog (just leave your email on the tagboard).


Tiada kata seindah bahasa, tiada gambar secantik lukisan


Hari ini hari kedua Puda dan Jester berada di Singapura dalam misi Jalan-Jalan Cari Makan. Setelah bersenam di sebelah pagi, kami memulakan aktiviti makan hari ini dengan makan tengah hari di Restoran Thai Na Na di Far East Plaza, Scott Road dengan menu masakan Thailand.


Udang dalam sos susu pandan

daging kari hijau

Sebelah petang, kami minum petang di Takashimaya dengan menikmati Beard Papa..............




Dan bagi menutup tirai makan hari ini, kami telah mengunjungi Seafood Centre di East Coast Park dan menjamu selera makan malam di Restoran Jumbo. Menu malam ini termasuklah Ketam berkuah cili (chilli crab), Udang berkuah mentega, sayur kailan dengan garlic, scallop dibungkus dengan 'yam'............Tiada kata yang dapat mengungkapkan  keenakan rasa makanan yang kami makan malam ini dan tiada gambaran yang dapat dilukiskan betapa indahnya suasana makan di tepi laut di pesisir timur (East Coast) pulau Singapura ini. 



scallop with yam

chilli crab 


khusyuk makan

.............bersih 'langis'

Inilah akibat terlalu gelojoh makan...................

Sekian buat laporan dari Puda buat hari ini. Jumpa lagi besok hari...........

Salam hormat - Puda

1 comment:

Mil'bauhinia said...

sedapnya makan 2....huhuhuhu

Happening dates